Priser
Alla priser är exkl. moms om inget annat anges.
Leveranser
Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Minimifrakten är 129 kr. Normalt levereras era varor tryggt och säkert av DSV eller Schenker inom 3-5 dagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Tillägg som inbärning av gods, avisering etc. debiteras enligt transportörens taxa.
Meddela era leveransbehov vid utcheckning eller kontakta kundservice direkt efter beställning.
Avgifter för emballage kan förekomma i vissa fall om godset kräver detta.
Leveranser till privatpersoner skickas med Schenker Privpak alternativt DHL Servicepoint till närmaste utlämningsställe.
Notera: Vi inför nya tider för adminstrationen, vilket innebär öppet 09:00-16:00 under Tisdagar, Onsdagar & Torsdagar.
Betalningsalternativ
Kortbetalning via Stripe. Betalning sker enkelt och säkert. Stripe håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secureteknik.
Faktura. Företag och organisationer erbjuds att betala mot faktura, 20 dagar netto efter sedvanlig kreditkontroll.
Nu går det även att betala med kort vid avhämtning från vårt lager! Vi använder kortbetalning via iZettle!
Avgifter
Vi redovisar priser exklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.
Transportskador och returer.
Vid synliga transportskador skall det alltid noteras på fraktsedel eller handenhet innan signering. Dolda transportskador skall meddelas Hega inom sju (7) dagar efter mottagandet av vara/varor. Meddela alltid Hega vid transportskador.
Att returnera en vara som inte håller vad den lovar är en självklarhet. Bara det sker inom 30 dagar efter mottagandet. Naturligtvis ska produkten vara oanvänd och originalemballage finnas kvar. Returer gäller inte måttbeställda produkter eller produkter anskaffade utanför ordinarie sortiment. Returfrakten står ni själva för. Meddela alltid Hega innan ni returnerar något.
Återbetalningar
En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar (privatpersoner)
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som privatkund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag för använd/ öppnad vara. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
Reklamation (privatpersoner)
Enligt Konsumentköplagen har du som privatkund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till ombud eller fraktföraren vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.
Sekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få din information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.
Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Övrigt.
Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.